2011-05-19
SR Kalmar ringer och vill ha mina åsikter om att Orrefors glasbruk skall avveckla tillverkningen av den slipade kristallen och syrabehandlingen vid glasbruket. De vill ha mig i en studio vid kl 13. Senare ringer även lokalradion i Växjö och önskar samma sak och då efter min medverkar med Kalmar.
Jag är i tid till studion i Växjö och får framföra mina åsikter och tycker det är en väldigt tråkig utveckling för Orrefors som glasbruk och även för samhället. Att OKB tar bort det som varit en tradtion inom Orrefors och även det som byggt upp varumärket Orrefors sedan 1925… Sen nämner jag även min oro över att Orrefors glasbruk troligen kommer att försvinna men att varumärket kommer att fortsätta då det är det starkaste inom OKB-gruppen. Att hela tillverkningen sannolikt kommer inom några år att göras vid Kosta glasbruk…

Kommentera

